dilluns, 16 de novembre del 2015

JODHPUR

Procedents de Jaisalmer i després de visitar Osiyan, arribem a Jodhpur a la tarda, i abans d'anar a l'hotel a deixar les maletes per inscriuren's, ens anem a visitar el Jaswant Thada, un monument de marbre blanc contruit en honor del maharajá Jaswant Singh II. L'edidifi es va aixecar en un promontori des del que hi ha unes bones vistes de la ciutat blava, així com del fort Mehrangarh.

L'edifici mostra unes cúpules amb el mateix estil arquitectònic com ja les hem vist en altres llocs, guarda una exacta simetría i unes proporcions molt belles. Els arcs lobulats, com també hem vist en altres llocs i una torre de fora quadrada en el seu centre marca la divisoria de la simetria que ofereix aquest edifici.

La decoració i els detalls en el relleu es abundant, tal com és del gust en aquestes terres. Això li  dona prestancia i grandesa, i resalta el valor d'aquest lloc, convertint-lo en un lloc de visita obligada.

Passem una bona estona en aquest tranquil lloc gaudint de la panoràmica que ens ofereix el Jaswant Thada, i ens relaxem després d'un llarg trajecte en cotxe.

Després de la nostra visita al Jaswant Thada, ens anem directament al nostre hotel, el Kuchaman Haveli que es troba en el centre de la Ciutat de Jodhpur.
L'hotel es troba seguint un carrer sense sortida que acaba en una placetal. Situat en un lloc cèntric però alhora tranquil. La façana i el pati interior de l'hotel estàn construits amb pedra granitica vermella seguint els canons tradicionals de les havelis o cases de comerciants. Les habitacions són una mica petites i no es corresponen amb la resta de l'edifici.

Un cop instal.lats en el hotel i com que encara es aviat aprofitem per passejar per la ciutat antiga i tenir un primer contacte amb Jodhpur i la seva ciutat antiga.
La ciutat resulta ser trepidant i plena d'activitat comercial. La gent és amable i fan vida al carrer, ja sigui per xerrar amb els amics, comerciar o treballar en algún taller d'artesania o reparant qualsevol objecte.
Encara es conserven les portes i algun tram de muralla de la ciutat antiga i entre tots els mitjans de transport que hi ha, el carro tirat per cavalls encara té un paper important en el transport, tal com hem pogut comprovar.

Seguint el carrer principal que parteix de una de les portes de la ciutat antiga propera al nostre hotel arribem al Sardarmarket Girdikot, un mercat organitzat al voltant de la Torre del Rellotge, edifici emblemàtic del centre d'aquesta ciutat, que serveix d'eix i pol comercial. Els carrers estrets per on passen tot tipus de vehicles i persones, que  a vegades produeixen embussos difícils de desfer.

Comprem te i cardamomo, i alguna peça de fruita pel viatge. També aigua i llimonada. No és un mercat per turistes, és un mercat per la gent local.
Del mercat estant, agafem un carrer perpendicular per buscar un restaurant on sopar, però tots els que trobem serveixen talis indis i l'Assumpció no vol ni sentir parlar de menajr picant. Així que després de buscar i no trobar cap resturant amb menjar occidental ens en tornem cap a l'hotel on acabem sopant pizza i pollastre.

Si la nostra visita de Jodhpur va començar pel Jaswant Thada, l'ultim lloc que visitem a Jodhpur és el Umaid Bhawan Palace, després de visitar el fort de Mehragarh.
Cal dir que aquesta visita em va decepcionar força, ja que a penes varem poder apropar-nos a aquest palau, meitat hotel de luxe i meitat residencia de l'actual maharajá de Jodhpur. La nostra visita es redueix a veure el palau des de l'exterior a certa distancia, i només ens permeten accedir a l'interior per veure una sola estança que solement exposa un conjunt de fotos i quadres de records del maharajá.
Els tambors i trompetes, que sonen, anuncien el naixement d'un fill de l'actual maharajá. Estan celebrant una gran festa i això significa que hi ha fortes mesures de seguretat ja que deu haver-hi convidats d'alt rang. Nosaltres, pobres mortals, ens hem de conformar amb fer unes fotos des de la llunyania.